thule - 2007-09-01 13:25:44

Tak więc zaczynam z moją koncepcją świata.. w sumie to rzeczy które podobają mi się w innych grach i co mnie ciekawiło jakby to było w mu..

1. Pierwsze.. System Questów:
      Questy (w skrócie q ;) ) miałyby być nieodłączną częścią gry.. i oczywiście muszą się opłacać. Wiele z nich będzie typu: zbierz 10 serc młodych smoków, zabij jakiegoś silnego moba z którego coś wypadnie co masz przynieść.. Ale mogą być też takie, w których trzeba dotrzeć do trudno dostępnego miejsca.. Questy miałyby być powiązane ze sobą ale też ze światem gry.. każdy by miał określony poziom i/lub res od którego są dostępne. Całe sersie Q dawałyby na końcu oprócz exp np. stały bonus do jakiejś statystyki przy resecie. Q byłby też na zdobycie skrzydeł lub piórka do nich..
      System: wyżej chodzi mi o Q automatyczne, które gracz może wziać na stronie, a później po włożeniu zdobytego itemu do skrzyni lub dotarcia w jakieś miejsce odda go też na stronie. W przyszłości kiedy będzie już gotowe większość Q i jedyne co to będziemy robić to dodawać nowe można wprowadzić usprawnienie przez komendy w grze: np. /start quest1 (bądź nazwa Q) i /finish, ale to póóźniej ;).

2. Postaci i typy postaci:
      W sumie wiąże to się z Q ale potrzebuje też osobnego wątku. Nowe zmiany w postaciach to przede wszystkim: brak Q na soul master'a/muse elf'a i blade knight'a.. Zamiast tego gracz po kilku lub więcej Q zostaje jednym z dwóch.. te typy są jeszcze do ustalenia:
-->Wizard(Mage):
      Frost/Light: używa soul barrier i czarów frost typu ice, nova, aqua beam.. i do ustalenia, używa staffów jednoręcznych i tarczy.
      Fire/Dark: czary fire, używa jakichś mieczy, tarcz i broni do ataku którymi też zadajnie nieliche obrażenia, głównie offensywa.
-->Elf, mój pomysł to:
      Healer: elf który posługuje się healingiem (przy okazji, nie byłoby potionów takich jak teraz.. tylko jakieś małe i pojedyńcze, aby drużynowa gra w której leczenie będzie potrzebne się rozwinęło), aurami def i offence. Bronie: i tu jest problem który elf ma używać łuków bardziej niż drugi. W każdymbądź razie jeden będzie lepiej używać broni ja sword i tarcza tak dobrze jak łuku.
Zbroje lżejsze.
      Warlock lub coś takiego: summony i bronie... bardziej offensywny, można jedną z aur mu dorzucić.
-->Warrior:
      Paladyn: który posiada to do życia (nigdy nie wiem jak to się nazywa), używa mieczy i tarczy, lżejsze zbroje, możliwe że leczenie, ale nie będzie miał tyle ene, więc nie będzie lepszy od healera.
      Warrior: typowy wojak, który jednak pomimow dużego armora i mieczy dwuręcznych (bez tarcz), z paladynem np. nie będzie miał tak lekko.

     I teraz w roli wyjaśnień: każda postać będzie mogła używać tylko określonych czarów i zbroi, tak więc zbroje wojaka będą podzielone na te lżejsze dla paladyna i dla warriora, oczywiście będą pozmieniane ich parametry aby dobrze dopasować ich poziom do postaci. Wygląd i tekstury też pewnie inne ;)
Bronie w podobny sposób, tylko dla jednego lub drugiego. Tak więc warrior nosi swordy ciężkei dwuręczne a paladyn jednoręczne z tarczą. Dark mage swordy, jakie to się wybierze a light staffy onehanded (wg mnie najlepszy staff dla frost maga to crystal).
      A teraz skille.. nie będzie ich można zdobyć w normalny sposób, no może poza podstawowymi. Mage frost nie może używać hell fire i inferno.. ale za to będzie miał inne czary których nie będzie miał dark mage. Tak więc zwoje/orby będzie się zdobywało również w questach.. zamiast bicia mobów i czekania aż wypadnie coś takiego, będzie seria Questów tylko dla danego typu postaci w których powoli będzie się ona szkoliła i otrzymywała nowe umiejętności i czary.

     Kolejny podpunkt: specjalizacje postaci... czyli jak wyrównać healera z warriorem. I tu mój dziwny pomysł: Każda postać po resecie w zależności od jej rodzaju, będzie miała rozdzielane ileś % pktów, np. 80 czy 70 tak aby ją sprecyzować z góry, jeśli to nie wystarczy to jeszcze dziwniejszy pomysł: Postaci na początek tych rozdzielanych automatycznie pktów nie będą miały tyle samo.. Np. Helaer będzie po 2 resecie miał rozdzielonych pktów 800 a warrior 600.. oczywiście to tylko po to aby postaci miały bardzo zbliżone szanse w walce.

3. Kolejny pomysł to profesje, tzn. postaci mogłbyby mieć coś w rodzaju rzemiosł, np. robienie lekkich/średnich/ciężkich zbroi, pierścieni których normalnie nie można znaleźć, potionów(też lepszych), broni. Każdy wybierałby jedną taką specjalizację i szkolił się w niej w zależności ile by tego robił. Pomysł jest ściągnięty z World of Warcraft, ale myślę że dobrze by się sprawdził. Oczywiście potrzebaby odpowiednich składników. Np. Dragon boots + składniki, jakie to pomyślę, chyba itemy które zwykle są niepotrzebne przerobić tekstury i nazwy np. na smocza łuska i z tego możnaby zrobić dragon boots z opcjami, lub przy bardzo wysokim poziomie umiejętności byłaby szansa na exc. Lub zwyczajne robienie tylko ze składników odpowiednich zbroi. To samo dotyczy potionów, zbierałoby się różne kwiatki, łączyło razem z potionem zwykłym i wychodziłby lepszy, lub łączyło się kilka w pack, np. 5. Byłoby to dobre dla np. warriora, który lepiej by mógł się leczyć.

Pewnei o połowie rzeczy zapomniałem, tak jak o Q na zamek, aby dana Gildia mogła panować nad jakimś zamkiem, co kilka dni możnaby ten zamek odbierać im. A nagrody: np. 1 exc u szefa gildii na początku każdego dnia panowania nad zamkiem. Ale tez bez przesady. Gildia mogłaby panować nad zamkiem np. 4 dni, a następnie musiałaby oddać zamek komuś innemu.

      Tak więc to moje pomysły, taki ogólny zarys tego co chciałbym zobaczyć w świecie RPGMu. Czekam na opinie uwagi.. Rozmawiałem o tym z Pyrielem i Sebą i jest to już trochę zmienione przez ich koncepcje w mojej. :)

P.S. Wiem że to co piszę trudno zrozumieć, ale jeśli ktoś przez to przebrnął to gratuluję :D

Kajdi - 2007-09-01 15:42:04

A da się to wszystko zrobić??:P

thule - 2007-09-01 16:17:20

Si senior :D ale wolałbym opinie... :)

Kajdi - 2007-09-01 16:29:13

thule napisał:

ale wolałbym opinie... :)

Wolałem się upewnić czy nikt tu nikogo nie wkręca :P. Dla mnie pomysł miodzio :D. Chyba nigdy od kompa się nieoderwe^^. Jestem jak najbardziej za i spróbujcie mi teraz tego niezrobić to pożałujecie bo olbrzymiego smaczku mi narobiliście :P.

A teraz kilka pytań:

1. Ile trwało by wdrążenie takich zmian??

2.

thule napisał:

3. Kolejny pomysł to profesje, tzn. postaci mogłbyby mieć coś w rodzaju rzemiosł, np. robienie lekkich/średnich/ciężkich zbroi, pierścieni których normalnie nie można znaleźć, potionów(też lepszych), broni. Każdy wybierałby jedną taką specjalizację i szkolił się w niej w zależności ile by tego robił.

A jak by to wyglądało?? Z robienia itemków były by jakieś punkty?? Im większy lvl robienia tego tym lepsze żeczy można by było robić?? Wyjaśniej to dokładniej jeśli możesz.

3. Myślałem o tym i zastanawiałem się czy można by było np. zrobić mining, czyli kopanie minerałów?? Sprzedawało by się to crafterom którzy robili by z tego jakieś itemki... Niewiem czy takie coś jest możliwe... zupełnie się na tym nieznam...

P.S. Przeniosłem temat.

Seba - 2007-09-01 19:06:25

Thule moje zdanie znasz bo o tym bardzo długo gadaliśmy. Zobaczymy w praktyce jak to bedzie wychodzic. Jakby to wyszło to zrobilibysmy coś ala gothic a to daje Full server non stop . A jedno moje pytanie niedotycznace sprawy. Jak zrobic zeby GM-owie mogli wchodzic poza limitami procz wywalania graczy :):)

thule - 2007-09-02 09:47:22

Chyba się nie da poza wywalaniem graczy..

1. Trwałoby... Myślę że początki, jeśli server będzie do połowy września, to z pół miesiąca podstawy tego wszystkiego, później wymyślanie i pisanie Questów, ale po jakimś czasie prosto będzie, jeśli ileś będzie gotowych. To zrównoważenie postaci trochę by trwało. Trochę testów. Trudno określić. :)

"A jak by to wyglądało?? Z robienia itemków były by jakieś punkty?? Im większy lvl robienia tego tym lepsze żeczy można by było robić?? Wyjaśniej to dokładniej jeśli możesz."

Tak, ponkty dostawałoby się za robienie lepszych itemów, im większy lvl tym lepsze rzeczy, oczywiście z tym byłby problem bo po zebraniu trzeba by wejść na stronkę (jeżeli ktoś gra w windowded to mniejszy problem), żeby coś zrobić... Zbiera się składniki, jakąś zbroje gorszą lub ring i się ją ulepsza.

"3. Myślałem o tym i zastanawiałem się czy można by było np. zrobić mining, czyli kopanie minerałów?? Sprzedawało by się to crafterom którzy robili by z tego jakieś itemki... Niewiem czy takie coś jest możliwe... zupełnie się na tym nieznam..."

Myślałem, żeby np zrobić moba który stałby w miejscu gdzieś (tzn. kilka takich) i wyglądałby jak bryła kruszcu w wowie, po zabiciu wypadałoby coś z niego jak ruda, tylko co z tego robić.

a'propo myślałem nad przerabianiem jeweli, czyli np, z blessa można zrobić coś innego nić tylko +1 do itemu. :) i to czego brakowało, żeby jakoś można było dorobić luck w itemie :D:D

Seba - 2007-09-02 11:32:09

Coż powtórze sie jeszcze raz ze pomysły są ale wszystko wyjdzie w czasie testów co i jak bedziemy w stanie a wiesz pomysł z robieniem na stronce tych rzeczy byłby moze dobry tylko trzeba bedzie wszystko w praktyce zrobić.

Kajdi - 2007-09-02 12:43:50

thule napisał:

po zabiciu wypadałoby coś z niego jak ruda, tylko co z tego robić.

Zbroje, bronie... Te "bryły kruszcu" mogły by mieć wyższe i niższe lvle i z tych silniejszych wylatywały by rzeczy do lepszych itemków...

thule napisał:

a'propo myślałem nad przerabianiem jeweli, czyli np, z blessa można zrobić coś innego nić tylko +1 do itemu. :) i to czego brakowało, żeby jakoś można było dorobić luck w itemie :D:D

Tylko żeby niebyło załatwo w tym wszystkim. Musi być tak że gracz naprawde dużo tego wszystkiego się narobi żeby mógł kolejne itemki itp. tworzyć.

Faust - 2007-09-02 12:44:59

Świetny pomysł , jestem jak najbardziej za.


----------------
Edit By Kajdi
----------------

Widzę że ktoś tu Naruto lubi xD

thule - 2007-09-02 13:03:35

Kajdi napisał:

Zbroje, bronie... Te "bryły kruszcu" mogły by mieć wyższe i niższe lvle i z tych silniejszych wylatywały by rzeczy do lepszych itemków...

Oczywiście.. o to mi chodziło.. i tak ma być, i nie będzie to tak łatwo dostępne.

Kajdi napisał:

Tylko żeby niebyło załatwo w tym wszystkim. Musi być tak że gracz naprawde dużo tego wszystkiego się narobi żeby mógł kolejne itemki itp. tworzyć.

No i to też wiadomo, i myślę że trudniej będzie w ogóle zrobić przedmiot a nie tak jak w wowie, że trzeba robić po 20 takich samych żeby pkty dostać do umiejętności.

A postaci i ich typy, jakieś pomysły do tego?

Kajdi - 2007-09-02 13:20:03

thule napisał:

A postaci i ich typy, jakieś pomysły do tego?

Twoje pomysły są dobre co do tego, ja pewnie jak bym zaczoł nad tym myśleć to bym wszystko namieszał ;)

[Edit] Naruto jak naruto ale  akurat te 2 postaci tak ;]

[Edit] Czarne charakterki ;)

Nightmare - 2007-09-17 22:39:33

Witam wszytkich wreszcie mam chwile czasu nato aby cos skrobnac .Obiecalem dobremu przjacielowi ze opisze moje opinie i jak powinien wygladac serwer . Przejde do konkretu KONCEPCJA NOWEGO SWIATA.
Obecnie gram na serwerze (cenzura) nie napisze jakim ale wersja ta samam jezeli ten serwer Ktory postawi Pyriel ma przynosc ze tak powiem kozrzysci to powinien zobaczyc , jak okreslam prawie doskonalosc nieomieszkam tego powtozyc
Doskonalosc prawie to musze dodac.Dlaczego prawie wadom tego serwera jest

a) duzy exp Ludzie bija tam resa w ( ja w 10-12 min BK gram oczywiscie)

b) duzo eventow GM rozdaja ludzia boki +4 i +5

c) zaduze spoty Atlans naprzyklad to jeden wielki spot

d) wreszcie pozatym nic dodac nic ujac wielki serwer dla bandy dzieci ktora chca miec szybko resa a najlepiej 100000

Dlaczego ludzie graja na takim serwie i dlaczego jest tam tak duzo ludzi .Powiem wam dlaczego tam jest duza rotacja ludu, ktos uslyszy ktos wejdzie i tam zostaje, tak jest z wszystkimi moze pomyslicie ze wciskam wam kity albo mam zlasowany mozg juz od grania ale to prawda moze ktos z was zadac ruwniez pytanie ,przeciez ty (czyli ja )wypisales same podstawowe rzeczy na badziewny serwer ale ludzie lubia grac na takich masowcach niewiem dlaczego ale tak jest.

act1
Fruwanie w Obłokach

Jako ze gram i poswiecam po pracy duzo czasu na Kompa ( Gram duzo) przyznaje sie bez bicia chcialem opisac pare istotnych rzeczy na temat serwerow . Gralem naparu serwerach takich jaki chce postawic Pyriel .wszystko ok ale tamte serwery niemiały tego czegos zaraz defekt albo tato z mam wyloczyli komputer i takie serwery niemailay miejsca bytu
Serwer ma zachecac serwer ma sciagac przyciagac miec cos czego inne serwery niemaja( no wlasnie a czego inne serwery niemaja) Odpowiem DUSZY PANOWIE .Zgranego Teamu tak ja czlowiek ma dloń a ona 5 palcow jak jednego zabraknie reka przestaje byc sprawna .dlatego w zupelnosci popieram rozdzielenie poszczegulnych stanowiesk ale z tym ,,ze karzdy kto bedzie wnosil wklad w swerer bedzie posiadal postac aby czasem mogl sobie cos skrobnac .

act2
ALL WORLD
a)Moja sugestija na serwer to niebede opisywal expa to jedynie i wylacznie podejmie szeff albo ogulnie albo sam.

b) spoty mus ludzie wiem moze to zabrzmi glupio ale lubia stac w miejscu , wiecie ludzie sa przyzwyczajeni do spotow i z jich nie zrezygnuja niezabardzo widzi mi sie jak jakis koles biega za mobem zeby go zabic .przerabialem juz nasycenie mobow ( duza ilosc w lokacji) dlamnie bezses .Dlaczego bo taki SM albo MG ma wieksze szanse na trafienie potwora niz BK albo DL proste
Arena miejsce ( zwane wyzynka nom :) ) spoty male 5-6 mobow max tam spoty dla noobow
Arena 2 trudniejsza arena stoty taka sama ilosc morow ale mocniejsze potwory
Icarus2 wejscie od icarusa wystarczy sie wrocic tam potwory mocne typu kalima i takie tam ilosc zalezy od expa
oczywiscie zalecam duza ilosc spotow ale o malej ilosci mobow 3-4 moby max ale spora ilosc tak aby kazdy mogl sobie cos znalesc dla siebie.
Goldeny no wiecie to standard ale nie dlamnie ja bym cos zmienil i to jest moja inwencja.
jest 5 goldenow
z kazdego leca boki kazdy to wie ale zrubmy tak zeby boki lecialy parami
wytlumacze oco mi chodzi
Goblin=1 bok+1
taikan=1bok+1
Dragon=1 bok+2
Tytan=1 bok+3
Tantalos=1bok+4
teraz nowosc dwa nowe potwory
HELL MAIN spotykamy go w aidzie 1 bok+5
oraz Galbar Cray Wolf dlamnie trzeba go troche podrasowac i bedzie ok a tu niespodzianka z niego nie wyleca boki tylko 3 exe przedmioty ruzne moga byc z boka +2,+3,+4,+5 ale wypadaja zrobione juz na od +7do +9 to taka moja sugestja
Devil Sqare no prze nudne miejsce jak zwykle na karzdym serwerze niktam prawie niechodzi mobow malo respam kijowy wiadomo jednym slowem miejsce do bani a tam trzeba wprowadzic jakas nowosc naprzyklad z karzdym pojawieniem sie nowego orszaku pojawia sie jais mini boss np Red Dragon albo cos w tym stylu i leci z niego soul
Blod castle to wiadome zostaje tak jak jest
Inwazja Bilaego Czarodzieja (White Wizard Invasion) oczywiscie jest ich trzech Lorencia davias Noria ok jak mysle w standardzie beda leciec blesy
Inwazja jak dlamnie co 4 h to norma DS co godzine no moze co 2 jak z bosami BC co godzine CC (chaos castle) co2 godziny poniewaz tam leci duzo souli
Co sie ma Kunduna z niego musza dropic same Acienty i respam trzeba ustawic co 8 godzin albo co 12 h tylko w normalnych godzinach dla dzieciakow bo wiecie oni teraz chodza do szkoly.
Sklepy oczywiscie podstawy zadnych skili dkla BK ani czarow apsolutnie ES
podstawowe sety zadnych kamieni
Podstawa Fenril do zrobienia noie do kupienia czesci maja leciec Aida i Cray wolf oraz tarkan
Bles of guardian cray wolf
Spirit armor chyba tak sie to nazywalo  tarkan
clavs terz tak sie to chyba nazywa leci w aidzie
dodatkow plansze to tylko oczywiscie dla smialkow ktorzy maja extra przedmioty i full wypas
Kantru,Kantru Remine i jeszcze jedno niepamietam nazwy to plansze z najmocniejszymi potworami i tam proponuje aby troche zwiekrzyc wspulczynnik wypadania exe i to wmiare dobrych ja na max statach mam problem z zabiciem moba wiec warto troche ich zachecic
pralka ustawiona 50% i tak niebeda miec kamieni wiec co szkodzi
tak dlamie wypadalo by pomyslec nad NIGHTMARE EVENTEM co to takiego leci sobie zaluzmy na mobach bardzo zadko ring ktory sie nazywa Sin MU to pierscien do komnaty Nightmare ma on tam niezla ekipe a w pojedynke to mu mozna nasikac musi byc zgrany team zeby go zabic ale potem to mozna sie oblowic.to tylko moja sugestia\
ilosc goldenow i tym odobnych pozostawiam stobie szefie
oczywiscie potwory raz czasem dropia cos exe czym mocniejsze tym lepsze przedmioty ale z tym ze bez dobrych opcji
albo jedna dobra podam pzryklad Glorius pants +0+dsr o np albo Glorius pants+0+dsr+HP o takie coswiecie oco mic hodzi
Kalima oczywiscie tam sie pojawia Kundun ale tak ma on ruzna lvl od kalimy 1 do kalimy 7
i tak pokolei dropa dobre acienty i kijowe acienty Kundu oczywiscie cholernie mocny



act3
Koncowka
Tak na dzis koniec napisze cos jutro



                                                     CDN
pozdro Nightamre

Pyriel - 2007-09-18 00:01:11

Dzięki za wypowiedzi, czas tu trochę ożywić dyskusję :) I zacząć się powoli zastanawiać co bierzemy i co jest wykonalne bo co do czego możemy się z niektórymi opcjami przeliczyć (np. drop 2 itemków z jednego BOK'a czy crafting w pełnym słowa znaczeniu). Na dniach dorzucę coś od siebie.

Kajdi - 2007-09-18 09:26:11

Opowiadałeś chyba o serwerze Zhyper mu ;). Pomysł fajny. Mi najbardziej zależy żeby urozmaicić serwer tak, żeby gracz zaglądając tu niechciał już wychodzić. Crafting to super sprawa i by było super gdyby się udało. Własny client, grafika idt to też zawsze jakiś plus. Ogólnie to co mi się najbardziej podoba to crafting :) :) . Chodz wiem że to będzie jedną z trudniejszych żeczy do zrobienia i niestety w niczym tu niemoge pomuc bo się na tym nieznam.

Seba - 2007-09-18 14:41:03

Sorka ze nie wiem ale co oznacza crafting bo lekko nie w temacie ??

Kajdi - 2007-09-18 17:00:34

Crafting potocznie crafcecie (czyt. krafcenie :P) czyli tworzenie itemków itd ;p

Pyriel - 2007-09-19 00:09:26

Dokładnie - tworzenie / upgrade'owanie istniejących itemów... mamy parę teoretycznych koncepcji z Thule ale narazie cicho sza... nie wiadomo jeszcze, czy są wykonalne.

Z moich pomysłów - superego na serwerze... każdy ma taką dodatkową postać (już gdy zaczyna się nową grę to ta postać jest, ale słabiutka w statach i ma b. wysoki lvl; nie da się jej wcale resetować) i ta postać wzmacnia się cały czas w jakiś sposób proporcjonalnie do rozwoju własnej - np. własną robisz questy a superego zyskuje siłę w tym czasie... takim superego mógłby być np. energy elf, który dostaje wyłącznie energię. Im masz więcej questów, tym twoje superego lepsze. A do czego można to wykorzystać to ogólnie wiadomo :) Nie wiem czy to ma sens - komentujcie :)

Kajdi - 2007-09-19 07:25:04

Wszystko co nowe i niepowtarzalne ma sens ;)

Nightmare - 2007-09-20 21:08:16

Witam wszystkich mam chwile czasu wiec moge zlac moje pomysly
Ja mam jeszcze jedna propozycje dotyczy ona zlotych raz w tygodniu np w niedziele kiedy graczy jest wiecej mozna np zrobic ( MASTER INVAZJE) albo mozna ja inaczej nazwac niewiem czy cos takiego da sie zrobic ale moze tak na czym by mialo to polegac .HMMMyyy no normalnie co invazje jest 3 z karzdego rodzaju zlote a tu mialo by ih byc 10 albo cos takiego dlatego mialo by sie to nazywac master invazja oczywiscie mialo by to dotyczyc Hell Maina i Balgasa ale ta inwazja byla by tylko raz nie jak normalne invazje np o godzinie 12 ;00
Druga moja propozycja dotyczy Cry Wolf i aida prosil bym o nasycenie tych planszy wieksza iloscia mobow wiem ze to niema znaczenia ale na karzdym serwie byla tam prawie pustka albo respam zwiekrzyc
Nastepne to o czym pisalem na karzdej planszy z tych wazniejszych zdlo by sie zrobic jakiegos BOOSA  krainy niechodzi mi tu o zlote tylko jakiegos np Duch Kunduna w tarkanie i leci z niego soul a respamuje co 30 min w innym miejscu no moze byc rzadziej bez róznicy ale takie bosy by sie zdaly taka moja invencja .
Piorko niech dropi tylko w tarkan i to bardzo rzadko
Kamienie niech drop medzie zmniejszony
Proponowal  bym o powrucmy do tych potworow BOOSOW to tak jak z Feniksem w Icarusie to o takie cos mi chodzi
ale z Fenixem w icarusie bedzie inaczej bo on bedzie respamowal co godzine bedzie bardzo twardy ale bedzie dropil Wingi poziom 1 no niewiem czy to przejdzie:P

GotLink.pl