#1 2007-08-31 13:21:38

Pyriel

GM Team Member

Zarejestrowany: 2006-09-01
Posty: 1003

Addiction Manager :P

Kto z Was wpadł kiedyś w sidła gierki... tak, że zarywał noce, szkołę / pracę, regularne posiłki czy nawet wizyty w toalecie żeby się wysikać? Zgaduję że niejeden - może nawet większość albo wszyscy.

Opiszcie tu, co Waszym zdaniem sprawiało, że "wpadliście" w daną grę, jeśli takie czynniki da się w ogóle wyróżnić. Otóż zdałem sobie sprawę, że siła MU (jak i innych MMO) to uzależnianie graczy. Mechanizmy "uzależniania" są na stałe wbudowane niemal w takie gry, i aby mieć wierne grono graczy, odpowiednio liczne, zdolne do wspierania nas - należy tym mechanizmom uzależniającym odrobinę pomóc.

Opiszcie też, dlaczego rezygnowaliście z gry w gry MMO, w szczególności Mu Online.

W RPG Mu, chcąc nie chcąc, parę takich rzeczy było. Mianowicie, każdą edycję testowaliśmy z paroma osobami wcześniej sprawdzając jak się gra - w szczególności chodziło o to, jak "fajnie" się dobija pierwsze resety, kiedy robi się Wingi i jak trudno, ile czasu zajmuje zdobycie sensownego (ale nie najlepszego seta), co zrobić z graczami którzy mają za dużo resetów i nie ma dla nich już wyzwań w grze... Efektem było takie dobranie parametrów, aby gra - szczególnie w początkowym etapie - była ani za łatwa, ani za trudna, żeby zdarzały się wyzwania, żeby coś się działo. To przyciągało wielu na dłużej, to też powodowało że po publikacji kolejnej edycji na gamecenter i resecie kont momentalnie nowi zapychali mi łącze I o to chodzi.

Teraz musimy wymyśleć coś co pomoże nam zatrzymać tych, który wpadają tylko się rozejrzeć. I chcemy zrobić to lepiej niż wcześniej, zadbać o nich tak aby z miejsca wiedzieli że są we właściwym miejscu i chcą tu zostać na dłużej. I korzystanie z tych mechanizmów nie jest niczym złym... jeśli już grają w MU, to już są uzależnieni. My tylko chcemy ich zwabić do naszego świata.

Piszcie co myślicie o tym, a w szczególności - co uzależnia? co odstrasza? pomoże to wybrać odpowiednią strategię serwera i wymusi najlepsze ustawienia.


Pyriel / Marszałek
Administrator serwera RPG Mu

Offline

 

#2 2007-08-31 13:59:39

Seba

Administrator

070088007
Zarejestrowany: 2006-09-14
Posty: 619

Re: Addiction Manager :P

Mnie ogolnie w gierkach uzależnia nieliniowa fabuła nad czym mozna by było tutaj pomyślec. Ważne jest dla mnie również zeby Mu (i to jest też powód dla którego skonczyłem) nie stało sie zwykła rutyna. Staje sobie na arenie ciupie kolejne resy na afk leje na wszystko. Potrzeba wiele urozmaiceń zeby gracz wolał poróżowac a nie stanał na spocie z AFK i lał. To ziewkszy aktywnosc graczy np zeby za zrobienie questu było tyle samo expa co za np 10 minut bicia na afk tylko taki przykład. Ale wtedy te questu musza byc bardzo rożnorakie i musi byc ich poprostu mnogo. Mozna zrobic tj jest to zrobione w innych grach ze GM sam wyrabia fabułe questy wymyśla. I żeby to nie było tylko na zasadzie. Idź zabij i wróc. Mozna by urozmaicić np zrobic quest ze jeden GM kaze cos zabic zabrac cos z tego wrocic do niego poźniej zanies to drugiemu GM-owi który np zada zagadke lub cos takiego. Gra musi byc zywa chodz mu to głownie bicie resów trzeba to zmienic i przerobić ja do zwykłego RPG.

Offline

 

#3 2007-08-31 14:31:28

Kajdi

GM Team Member

4668685
Skąd: Białogard
Zarejestrowany: 2006-10-07
Posty: 572

Re: Addiction Manager :P

Co uzależnia?: często jak grałem to dla zabawy; pogadać, pośmiać się itd. Nieda się powiedzieć co tak dokładnie uzależnia, myślę że inne czynniki na każdego z nas wpływają: chęć bycia najlepszym, posiadania najlepszego secika i zbroi... To sprawia że niektórzy zarywają noce żeby grać. No i często gracz popada w trans bicia resów. O niczym innym nie myśli tylko o kolejnym resie.

Co gracze lubią?: to można podzielić na 2 kategorie:

1. Gracze którzy lubią łatwe serwery (duży exp, łatwo zdobywane itemy itd.). Więc oni lubią jak jest dużo spotów, dużo kamieni leci, wszystko łatwo zdobyć.
2. Gracze którzy lubią trudne serwery (masochiści) - lubią się wysilić żeby coś zdobyć. Lubią, gdy po 3 miesiącach grania uzbierają w końcu swój wymarzony secik leather exe ^^. Lubią jak gracze czują przed nimi respect, bo po 8 miesiącach wbili 2 resa:P.

Ogólnie trudno powiedzieć kto co lubi, nieprzypadniemy raczej każdemu do gustu.

No i jeszcze co gracze lubią: eventy. Któż z nas drodzy rodacy nielubi czegoś wygrać? Któż z nas nielubi, gdy jego nick wyświetla się na głównym chacie... Gracze lubią bonusiki. Zwiększony exp, drop itd...

Czemu ludzie rezygnują z gry w mu? :

Ta gra to głównie bicie lvl-i/resów. Brak jest w niej urozmaiceń. Brak ciekawych questów, w których będzie trzeba pomyśleć, pobłądzić a na koniec zabić super silnego bossa... Brak fabuły (tak jest z większością takich gier)...

Co odstrasza: to jest trudne pytanie. To co nieprzyciągnie to odstraszy . Podam przykład:

Jest taka gra - Entropia Universe. Gra w to pare milionów osób. Czemu w to grają?? Ponieważ kasa z gry wymieniana jest na prawdziwe pieniądze (real cash economy). Gracze wtapiają w tą grę mnóstwo kasy licząc na zysk, który rzadko będą mieli. Ale jednak w nią grają i wydają kase, bo mają nadzieje że kiedyś im się poszczęsci.

W takim razie co ma do zaoferowania MU?? Grafika nie za dobra, urozmaiceń mało, na każdym serwie nieda się nic robić poza biciem tych biednych mobów. A jednak coś przyciąga... Ja zawsze się cieszyłem jak mogłem bić nowe moby bez problemu, brnołem do przodu po to żeby móc przesiadywać na lepszych spotach... Ale czy to jest takie fajne jak się o tym pomyśli?? Nie. Więc sam niewiem po co w to grałem...

Reasumując powiem tylko że są gusta i guściki i to co przyciągnie jednego, drugiego odstraszy


--------------------------------------------------------------------------------
Życie jest jak Miriam.
Wszystko niby ładne i piękne, a tu nagle...ch***j ^^
Co mnie nie zabije to kiedyś to zrobi

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plmaterac janpol niepełnosprawni nad morzem internetabc.pl